Körkérdésünk | |
Statisztika |
Online összesen: 1 Vendégek: 1 Felhasználók: 0 |
|
Sixteen Tons Entertainment már nem egy Emergency-résszel örvendeztetett
meg minket. Most itt kopog a negyedik, no nem önmagával, hanem "csak"
néhány érdekes részlettel.
A harmadik epizód nagyon sok vitát váltott ki. Van, aki szerint nagyon
jó lett, van, aki szerint csak újabb bőrt húztak le az életszimulátor
fogalmáról. Mind az egyik, mind a másik félnek részben igaza van.
Valóban az első rész volt az igazi, a korszakalkotó, de az utolsó - azaz
a harmadik - felvonás mégis megdobogtatta több ezer életmentő szívét. A
program létjogosultságát mi sem jelzi jobban, hogy a Sixteen Tons
Entertainment emberei belefogtak a negyedik rész kovácsolásába.
A játék során húsz, történetileg valamilyen formában összefüggő
küldetésen keresztül kell bizonyítanunk rátermettségünket. Nincs idő
tétovázásra, minden egyes másodperc egy-egy ember életét követelheti.
Cselekedni kell, de azonnal. Ezt a már megszokott trióval - rendőrség,
mentők, tűzoltók -, valamint emelődaruk, autóvontatók segítségével
tehetjük meg, amelyek ugyancsak alapvető kellékei a sikeres mentésnek.
Az elődhöz képest a grafikán történő változásokat inkább csak
csiszolgatásnak nevezném, de - a képeket elnézegetvén - mindenképp szebb
lett a program. Az igazi újdonságok a belső tartalomban bújnak meg.
A legnagyobb változást az irányítás éli meg. A három sikerét szinte
teljesen beárnyékolta a szinte kezelhetetlen kameramozgás, a nehézkes
koordináció, ami miatt nem egyszer újra be kellett tölteni az egész
küldetést. És hogy miben lesz jobb most? Továbbfejlesztett interfész,
játék közbeni segítség valamint egy minden apró részletre kiterjedő
tutorial segíti munkánkat. Feladatunk nem lesz egyszerű, ám végre nem
kell attól tartanunk, hogy unalomba fulladnak az ismétlődő küldetések,
mert az új részben egy véletlengenerátor mindig máshol és más módon okoz
galibát, azaz állandóan újabb és újabb impulzusokban részesülünk.
Érdemes még megemlíteni, hogy az újabb részben már pl. az Antarktiszon
is végezhetünk életmentő hadműveleteket. A grafikáról már ejtettem
néhány szót, íme álljon itt pár sor a fizikai motorról is. Összeomló
épületek, összeroppanó hidak, egymásra kölcsönösen ható objektumok
teszik igazán reálissá a játék világát, amely az ígéretek szerint a szó
legszorosabb értelmében élni, lélegezni fog. A programból természetesen
nem hiányozhat a többjátékos mód, illetve a pályaszerkesztő sem.
|
Naptár | « Március 2024 » | H | K | Sze | Cs | P | Szo | V | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|